Zabawy, przy których rodzic może posiedzieć.

Poniżej spisałam zabawy, w które możecie bawić się z dziećmi na siedząco. W tym układzie każdy jest szczęśliwy. Wy, bo możecie odpocząć, dzieci, bo są w kontakcie z Wami. 

 

  • ​​Anse kabanse flore”

​​Anse kabanse flore, 

oma de, oma de, 

oma deo deo, 

riki tiki, deo deo, 

riki tiki. 

Jeden, dwa, trzy”

Łączymy swoje dłonie wewnętrznymi stronami. Mówiąc wierszyk, na zmianę obejmujemy złożone ręce drugiego gracza. Wygrywa osoba, która „klaśnie” w ręce drugiego uczestnika na słowo „trzy”, bądź ta, która swoje dłonie zabierze na tyle szybko, by nie zostać uderzonym. 

  • “Dotknij”

Wybieramy jakiś przedmiot. Następnie zaczynamy opisywać, co to takiego. Zadaniem dziecka jest znalezienie i dotknięcie opisywanego przedmiotu jak najszybciej.

  • “Posąg”

Dziecko biega, rusza się, robi wygibasy. W pewnej chwili krzyczymy “Posąg”, w tym momencie dziecko zastyga i nie może się poruszyć. 

  • „Belka”

W tej zabawie musimy usiąść na podłodze, prostujemy nogi i mówimy dziecku, że nasze nogi to belka, którą trzeba: „przeskoczyć jak królik”, „przeskocz na jednej nodze”, „przejść z rękoma na głowie”, „przefrunąć jak motyl”, „przypełznąć jak wąż”, „przeskoczyć jak najdalej”. Po prostu im bardziej będziemy kreatywni, tym dłużej posiedzimy.

  • Ile kroków do rodzica?

Dziecko zadaje pytanie: „Ile kroków mam do Ciebie?” Rodzic odpowiada: „Trzy duże orangutany”, wtedy dzieci poruszają się w stronę rodzica trzema dużymi krokami, kolejne pytanie i analogicznie odpowiedź, z tym że teraz są to np. “Dwa małe kroczki myszki” – dzieci poruszają się do przodu dwoma malutkimi kroczkami, zadają pytania i wykonują polecenia, aż dojdą i uciskają rodzica. 

  • “Odszukaj”

Siedzimy na kanapie następnie prosimy dziecko: „znajdź 3 rzeczy w czerwonym kolorze”, „dotknij dwóch metalowych rzeczy”, „wskaż 4 miękkie przedmioty”. Oczywiście rodzic nie zmienia pozycji. 

  • Podłoga to lawa!

Dzieci figlują na podłodze, na nasze hasło „Podłoga to lawa!” czym prędzej muszą wskoczyć na kanapę lub krzesło. Zabawę powtarzamy kilka razy. 

  • “Co zniknęło”

Układamy przed dzieckiem kilka różnych rzeczy. Następnie prosimy malucha, aby zamknął oczy i zabieramy jeden przedmiot. Zadaniem dziecka jest odgadnąć co zniknęło. Zabawę tę możemy dodatkowo utrudnić zmieniając położenie przedmiotów.

 

Mam nadzieję, że zabawy te dadzą Wam możliwość wypicia ciepłej kawy:)