Jak ciekawie wykorzystać czas ekranowy?

Sprawdź w jaki sposób mądrze wykorzystać dziecięcy czas przy ekranie. 

 

​​

  • Filmiki z nauką tańca dla dzieci, gimnastyka, joga dla maluchów świetnie może rozruszać Wasze dzieci, ćwicząc przy tym motorykę dużą, koncentrację, a także koordynację. 

 

  • Filmy instruktażowe pokazujące jak ze zwykłej kartki papieru wyczarować kota, pudełko czy skaczącą ośmiornice czyli origami rozwijają koncentrację, motorykę małą, wyobraźnię przestrzenną, a także pamięć.

 

  • Zobaczenie Mona Lizy, Akropolu, Piramid bez wychodzenia z domu, czy to możliwe? Owszem! Muzea, galerie i centra nauki z całego świata udostępniają swoje kolekcje i przestrzenie w Internecie czyli zwiedzanie online. Możemy pokazać dzieciakom na ekranie różne zabytki, dzieła sztuki, dzięki czemu pobudzamy dziecięcą wyobraźnię i ciekawość świata. 

 

  • Jak powstają piłeczki kauczukowe? Z jakich produktów powstaje szkło? Dzieci są bardzo ciekawe świata, tego co nas otacza, jednak często nie mamy możliwości aby mogły doświadczyć i zobaczyć na własne oczy tego co je interesuje. Filmiki edukacyjne, przeróżne strony internetowe są świetną alternatywą, pozwalają nam przenieść się do przeróżnych fabryk, manufaktur lub po prostu zobaczyć jak wyglądają zwierzęta w innym zakątku świata, a to świetnie rozwija dziecięcą wyobraźnię i ciekawość świata. 

 

  • Filmiki jak narysować psa, kaczkę czy tulipana – czyli kursy rysowania, a także programy, w których znajdziemy mnóstwo kolorowanek, rozwijają umiejętności plastyczne, wyobraźnię, precyzję i cierpliwość.

 

  • Czasem dzieci zadają nam pytania, na które nie mamy pojęcia jak odpowiedzieć. Dobrym rozwiązaniem jest zapytać wujka Google, który zna chyba odpowiedzi na wszelkie nurtujące nas zagwozdki. 

 

  • Co to za dźwięk? Jakie odgłosy wydaje konik morski, mufon czy agama? Dźwięki te z łatwością znajdziemy w na stronach i serwisach internetowych. Dzięki filmikom edukacyjnym z różnymi dźwiękami możemy pobawić się w zabawę „Co to za dźwięk?”, a aktywność ta pobudza zmysł słuchu.